پاپ کورن در بارداری خوب یا بد؟!

پاپ کورن در بارداری خوب یا بد؟!

پاپ کورن یک خوراکی بسیار محبوب در بین مردم است. در دوران بارداری که یک دوران ویژه ای است و باید تغذیه «مادر باردار» کنترل شده و مفید باشد، یک سوالی که ایجاد می شود این است که آیا پاپ کورن در «بارداری» مفید است یا خیر؟

ابتدا به خواص دانه های ذرت می پردازیم:

همانطور که می­دانید مصرف گروه مواد غذایی غلات و حبوبات در دوران بارداری زنان مزایای زیادی برای زنان حامله و جنین داخل رحم این افراد دارد. به همین دلیل، اکثر پزشکان متخصص زنان و زایمان ادعا می­کنند که انتخاب این گروه غذایی یک گزینه مناسب برای زنان باردار به شمار می­رود.

علاوه بر این، به یاد داشته باشید که دانه ­های ذرت غنی از کربوهیدرات­های پیچیده بوده و مصرف آن­ها انرژی مورد نیاز بدن زنان باردار و جنین داخل رحم این افراد را تامین می­کند. به همین علت، می­توان ادعا کرد که مصرف این ماده غذایی، احساس تازگی و سرزندگی را در تمام طول روز به مادر باردار القا خواهد کرد. همچنین، جالب است بدانید که دانه­ های ذرت دارای تیامین، ریبوفلاوین، آهن، نیاسین و فیبر بوده و به عنوان یک غذای کامل و غنی از مواد مغذی برای زنان باردار به شمار می­روند.

همچنین، یادتان باشد که وجود فیبر زیاد در برنامه غذایی زنان باردار، به این افراد کمک می­کند تا فشار خون خود را کاهش داده و مشکلات یبوستی بدن خود را هم در دوران بارداری از بین ببرند.

علاوه بر این موارد، اگر یک زن حامله بتواند هر روز یک کاسه از دانه ­های ذرت را مصرف کند، از خطرات ناشی از بیماری پره اکلامپسی که بر اثر فشار خون بالا، در دوران بارداری زنان روی می­دهد، در امان خواهد ماند. اما، به عنوان یک مادر باردار به خاطر داشته باشید که اگر مراقبت­های بهداشتی در دوران بارداری مناسب نباشد، مصرف بیش از حد دانه­ های ذرت می­تواند مشکلات جدی را برای جنین در حال رشد این مادران ایجاد کند.

علاوه بر فواید ذکر شده، مصرف دانه­ های ذرت به زنان باردار کمک می­کند تا به راحتی وزن خود را کنترل کنند.چون هنگامی که زن حامله­ای با یک کاسه غلات و حبوبات در وعده صبح، شکم خود را پر می­کند، به دلیل غنی بودن این مواد از فیبر، احساس گرسنگی خود را ارضا کرده و تا مدت زیادی احساس سیری خواهد کرد.

مضرات مصرف دانه ­های ذرت در دوران بارداری

یادتان باشد که شما هم ممکن است برخی از عوارض منفی مصرف دانه­ های ذرت را در مصرف مقادیر زیاد آن تجربه کنید. به همین علت، در ادامه این مقاله، برخی از عوارض احتمالی که ممکن است بر اثر مصرف بیش از حد دانه­ های ذرت در بدن زنان باردار ظاهر شود، بیان شده است. مهم­ترین این موارد عبارتند از:

البته، فراموش نکنید که این عوارض فقط در صورت مصرف بیش از حد دانه ­های ذرت بروز خواهد کرد. علاوه بر این موارد، یادتان باشد که دانه ذرت دارای ماهیت اسیدی هستند. بنابراین، مصرف آن­ها باعث اسیدی شدن خون و بافت­های بدن زنان باردار و جنین داخل رحم این افراد خواهد شد، که شما به عنوان یک خانم باردار باید برای از بین بردن این مشکلات در کل دوران بارداری خود از سبزیجات، جوانه­ ها و میوه­ های تازه استفاده کنید.
اگر شما هم از سندرم روده تحریک­ پذیر رنج می­برید، ممکن است شرایط بدنتان با مصرف بیش از حد دانه­ های ذرت تشدید شود.

با این حال، برای این که بتوانید احساسات خود و آنچه را که در فکر دارید، کنترل کنید، بهتر است به دنبال هدایت یک متخصص تغذیه باشید.

به یاد داشته باشید دانه­ های ذرتی که به صورت صنعتی آماده مصرف شده­ اند، سرشار از قند، نمک و چربی هستند. بنابراین، مصرف بیش از حد آن­ها در دوران بارداری می­تواند برای مادر باردار و جنین داخل رحم او خطرناک باشد.

همچنین، مصرف محصولات سبوس­دار ممکن است ناراحتی­ های خاصی مانند گاز روده، نفخ و درد شکم را در بدن زنان باردار ایجاد کرده و توانایی بدن این افراد را برای جذب مواد معدنی، روی و آهن به شدت کاهش دهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.